گروه : اجتماعی
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عباس اکبری” در این رابطه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح ۳۰۷۰ قصد دارد با دیجیتال نمودن ۳۰ خدمت پرمراجعه که به کاهش ۷۰درصد مراجعات می انجامد، گامی بزرگ در راستای ارائه خدمات غیرحضوری بردارد.
وی دو فرآیند پرمخاطب استعلام وضعیت دریافت مستمری و استعلام رابطه بیمه ای را از جمله خدمات دیجیتالی برشمرد که طی هفته سوم اجرای طرح ۳۰۷۰ تحت عنوان دوشنبه های دیجیتالی اجرایی شده است.
به گفته اکبری، بیمه شدگان و مستمری بگیران از این پس می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی نسبت به اخذ گواهی استعلام وضعیت بیمه ای و یا مستمری خود اقدام نمایند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از رایزنی ها و مکاتبات صورت گرفته با استاندار به عنوان مدیریت عالی استان و ارائه پیشنهاداتی برای گسترش بهره مندی مردم و سازمان ها از خدمات غیرحضوری در شرایط شیوع بیماری کرونا سخن به میان آورد و افزود: این اداره کل در زمینه انعقاد تفاهمنامه با تمامی سازمان ها و نهادها جهت ارائه این سرویس ها آمادگی کامل دارد.
وی اضافه کرد: این اقدام پیامدهای مثبتی به دنبال خواهد داشت که از جمله آنها می توان به کاهش مراجعه مردم به شعب تامین اجتماعی برای انجام استعلامات، کاهش ترددهای درون شهری و همچنین افزایش سرعت ارائه خدمات در سازمان های استعلام کننده اشاره کرد.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=50304