×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
پولادگر: تکواندوی ایران جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد

«سیدمحمد پولادگر» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص انتخاب به‌عنوان ناظرفنی فدراسیون جهانی تکواندو در بالاترین سطح و جایگاه نمایندگان ایران در عرصه بین‌المللی، اظهار داشت: ناظر فنی، مهمترین جایگاه در برگزاری مسابقات است. ناظر به‌عنوان نماینده جهانی باید از شرایط گوناگون مراقبت کند تا تمامی استانداردهای جهانی در تجهیزات، محل مسابقات، ثبت‌نام، وزن‌کشی، برگزاری مراسم قرعه‌کشی، جلسه سرپرستان و برگزاری مسابقات به بهترین شکل انجام شود.
وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار ناظران فنی درجه‌بندی شدند، گفت: فدراسیون جهانی دوره و سپس آزمون برگزار کرد و گواهینامه‌ای مدت‌دار را به حاضرین اهدا کرد. ناظرین فنی در سه درجه از سوی فدراسیون جهانی لِول‌بندی شدند. لِول یک برای تورنمنت‌ها و پرزیدنت کاپ‌ها است. لِول‌دو برای مسابقات قاره‌ای و گرندپری خواهد بود. لول‌سه هم که بالاترین درجه است به مسابقاتی چون قهرمانی جهان، فینال گرندپری، بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی تعلق می‌گیرد.
پولادگر گفت: پس از برگزاری دوره‌ها، آزمون نیز گرفته شد و من به دلیل سابقه‌ای که در نظارت برای مسابقات قاره‌ای و بازی‌های جنوب غرب آسیا داشتم و قبلاً هم ناظر فدراسیون جهانی بودم، در لِول سه که بالاترین درجه بود حضور یافتم.
رئیس فدراسیون تکواندو تصریح کرد: دوره‌ها به مدت سه روز برگزار شد و هر روز حدود پنج ساعت تدریس صورت گرفت. در لِول سه کلاً هشت نفر حضور داشتند و گرفتن آزمون نشان از اهمیت بالای این جایگاه دارد.
وی با بیان اینکه تکواندوی ایران همواره جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان دارد، گفت: میزان انتخاب و اندازه‌گیری‌ها در اختیار فدراسیون جهانی است و اینکه ما چند ماه قبل از سوی فدراسیون جهانی به‌عنوان بهترین فدراسیون جهان به دلیل فعالیت‌ها و عملکردمان انتخاب شدیم، نشان از قدرت و توان تکواندوی ایران دارد که این مهم برگرفته از پتانسیل نظام جمهوری اسلامی است.
پولادگر افزود: در دوره‌های بین‌المللی که اخیراً برگزار می‌شود نیز مدرسان ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند و نمایندگان ما با موفقیت کارشان را پیش بردند. برگزیده شدن از سوی فدراسیون جهانی ثابت کرد که یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌ها در دوران کرونایی بودیم. تکواندو دارای خانوداه‌ای باانگیزه، فعال و چابک است که برای سربلندی کشور تلاش می‌کند.
رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص از سر گرفته شدن تمرینات تیم‌های ملی، نیز توضیح داد: اردوی سوم با رعایت تمامی پرتکول‌های مدنظر فدراسیون پزشکی آغاز شد و امیدوارم هوگوپوشان از این فرصت بهترین بهره را برای آماده‌سازی ببرند. امید دارم المپیک در زمان اعلام شده برگزار شود تا تکواندوکاران به آروزی رسیده و پرچم ایران را در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان برافراشته کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.