×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
حضور ۱۳ کشور در مسابقات شطرنح دانشجویی نشانه همدلی در عین رقابت است

مراسم افتتاحیه رقابت‌های شطرنج قهرمانی دانشجویان دانشگاه های آسیا  امروز (یکشنبه) به صورت برخط(آنلاین) برگزار شد.
مجتبی صدیقی در مراسم افتتاح رقابت های شطرنج قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌های آسیا گفت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ایران آمادگی برگزاری مسابقات ووشو (رشته تالو) و تکواندو رشته پومسه که به صورت مجازی قابل اجراست را هم دارد و  امیدوارم مقدمات آن فراهم شود.
وی حضور بین المللی دانشجویان ایرانی در رقابت های یونیورسیادهای جهانی و کسب رتبه های بالا در این رویداد در سال‌های اخیر به ویژه در ۳ دوره گذشته را در سایه برنامه ریزی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مطلوب دانست.
صدیقی اظهار امیدواری کرد که  دوره آتی یونیورسیاد دانشجویی به میزبانی کشور چین(۲۰۲۱) با غلبه بر بیماری کرونا به موقع برگزار شود.
وی همچنین گفت: این وزارت در ۳ بخش ورزش‌های دانشگاهی شامل ورزش همگانی، رقابت های ملی و شرکت در رویدادهای بین‌المللی فعالیت می کند و در زمینه توسعه زیرساخت‌های ورزشی اقدامات گسترده ای در سال های اخیر داشته و کارنامه موفقی را از خود به جا گذاشته است.
صدیقی در پایان اضافه کرد: برگزاری این رویداد قاره‌ای در تحکیم روابط منطقه ای بسیار مؤثر بوده و در کسب کرسی‌های جهانی توسط کشورهای آسیایی تأثیر به سزایی دارد.
پس از سخنان آنلاین صدیقی، هادی بشیریان رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ایران  افتتاح رسمی این مسابقات را اعلام کرد و بعد از آن جلسه فنی مسابقات و توضیحات لازم برای نمایندگان کشورها برگزار شد.
در این مراسم  دبیر کنفدراسیون شطرنج آسیا و نماینده شطرنج کشور سنگاپور نیز مطالبی بیان کردند.  
رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه های آسیا از ۲۴ آذر تا ۹ دی ماه سال جاری با همکاری فدراسیون شطرنج  ایران به صورت آنلاین در ۲ بخش دختران و پسران  به میزبانی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.