×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
فرانس فوتبال به خاطر جا ندادن «زیدان» در «ترکیب رویایی» بخشیده نمی‌شود

به گزارش ایرنا، نشریه معتبر فرانس فوتبال که متصدی برگزاری مراسم توپ طلا است، بدنبال شیوع کرونا و با اشاره به فقدان شرایط برابر از برگزاری و اهدای این جایزه در سال جاری خودداری کرد و در ادامه طرحی را برای معرفی ترکیب منتخب تاریخ فوتبال با سیستم ۳-۴-۳ راه اندازی کرد؛ ترکیبی که نتایج نهایی آن بی شک بحث و جنجال‌های زیادی را در محافل فوتبالی و هواداران براه خواهد انداخت.
یکی از نکات قابل بحث در این ترکیب منتخب نبودن نام «زین الدین زیدان» است.
براساس اعلام فرانس فوتبال نفرات برگزیده خط دفاعی و قفس توری این تیم رویایی عبارتند از:
لِو یاشین گلر اسطوره ای روسیه عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم رویایی را با ۷۴ بازی ملی برای شوروی سابق در فاصله سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۰ از آن خود کرد.

فرانتس بکن باوئر آلمانی، کافو برزیلی و پائولو مالدینی ایتالیایی سه منتخب خط دفاعی هستند.

ژاوی هرناندز هافبک افسانه‌ای بارسلونا عنوان بهترین هافبک دفاعی تاریخ را به خود اختصاص داد. مرد اسپانیایی جام جهانی و دوبار جام ملت‌های اروپا را با پیراهن لاروخا فتح کرد و در پیراهن آبی اناری‌ها چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

در کنار ژاوی، لوتار ماتئوس با اندکی رای کمتر نسبت به جادوگر اسبق بارسا دیگر هافبک دفاعی تاریخ لقب گرفت.

کمی جلوتر از آنها، در پست هافبک هجومی «دیگو مارادونا» فقید و «پله» به چشم می‌خورند؛ دیگویی که تک و تنها آلبی سلسته را در سال ۱۹۸۶ به جام قهرمانی جهان رساند و در سوی دیگر برزیلی پرآوازه در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ سلسائو را بر بام جهان نشاند.

در پست مهاجم نیز در ترکیب تاریخ فوتبال «رونالدو نازاریو» برزیلی یکی از اضلاع مثلث هجومی را تشکیل می‌دهد؛ فوتبالیستی که در نوجوانی همه را انگشت به دهان کرد و باوجود مصدومیت‌های شدید برزیل را به جام قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۲ رساند البته او این کار را پیش‌تر یعنی در سال ۱۹۹۴ هم انجام داده بود.

در کنار او «لیونل مسی» ۶ بار برنده توپ طلای جهان، چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا و خالق بیشمار گل شگفت انگیز دیده می‌شود؛ مسی تاریخ بارسلونا و لالیگا را برای همیشه تغییر داد.

و در نهایت «کریستیانو رونالدو» رقیب همیشگی مسی به چشم می‌خورد که بدون شک شایستگی حضور در ترکیب رویایی تاریخ را دارد؛ پنج بار برنده توپ طلا، پنج بار فاتح لیگ قهرمانان با ذهنیتی برنده که مشابهی ندارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.