×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
شهرداری‌ها در ترویج ورزش‌ همگانی موثر هستند

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه سومین نشست شورای ورزش همگانی کشور گفت: در کنار مسوولیت‌های فراوان و سنگینی که وزارت کشور در حوزه‌های عمرانی و سیاسی دارد، وظایف بزرگ اجتماعی را هم بر عهده دارد.
وی ادامه داد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یک خانواده بسیار بزرگ است که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین خانواده اجرایی کشور یاد کرد. حدود ۱۴۰۰ شهر و بیش از ۶۰ هزار روستا و سکونتگاه تحت پوشش این سارمان هستند و نهادهای عمومی غیر دولتی نیز با آن همکاری می‌کنند که این ظرفیت بزرگ می‌تواند در حوزه ورزش همگانی بسیار تاثیر گذار باشد.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: خوشبختانه شهرهای بزرگ و مراکز استان‌های ما به بحث ورزش همگانی ورود کرده و اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.
وی با بیان اینکه یک گفتمان جدید در این شهرها را دنبال می‌کنیم، افزود: برای ایجاد یک نگاه نو در سده جدید، طرحی به نام (ایران شهر ۱۴۰۰) تدوین کردیم تا شهرها برنامه‌های متنوعی برای ترویج ورزش همگانی داشته باشند.
جمالی نژاد گفت: شهرداری‌ها می‌توانند در کم کردن آسیب‌های اجتماعی موثر باشند و ورزش‌های همگانی را ترویج و توسعه دهند.
او ادامه داد: شهرداری‌ها بر اساس شرح وظایف اجتماعی خود می‌توانند برای توسعه و ساخت ورزشگاه‌ها، اوقات فراغت و رفع آسیب‌های جوانان هزینه کنند.
 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: رویکرد جدیدی هم برای کلان‌شهرها آغاز کردیم. به طوری که شهرهای بزرگ ما در اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی محله محور هستند و چند سالی است که در المپیادهای ورزش محلات ورود پیدا می‌کنند و اقدامات موثری در توسعه ورزش همگانی و به تبع آن امید به زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه انجام داده‌اند.
وی در پایان با تشکر از مسئولان ورزش کشور برای امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: امیدوارم این تفاهم نامه نوید بخش ایجاد شهرهای فعال، پویا و پرتحرک باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.