×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
کمیته فنی کاراته و جای خالی تفکرات جدید

به گزارش ایرنا؛ «سیدحسن طباطبایی» رییس فدراسیون کاراته در احکامی اعضای کمیته فنی فدراسیون را مشخص کرد.
بر این اساس، محمدباقر آقامیر به‌عنوان رییس و علیرضا احسانی، کیکاوس سعیدی، محسن رشیدی‌نژاد، جمال الدین نکوفر، غلامرضا دباغیان، اشرف امینی، محمد علی مردانی و محمد بهرامی به عنوان اعضای کمیته فنی معرفی شدند.
حال سوالاتی در ذهن علاقمندان به این رشته پرمخاطب از مسوولان فدراسیون کاراته ایجاد شده است.
۱- دلیل تشکیل کمیته فنی در این مقطع زمانی چیست؟ در حالی که تمام تمرکز فدراسیون در دو سال اخیر تنها به تیم ملی بزرگسالان معطوف شده و تیم‌های پایه به دست فراموشی سپرده شده‌اند؛ کمیته فنی می‌خواهد تمرکز خود را به عملکرد کدام تیم معطوف کند. تیم ملی مردان ایران که در بهترین شرایط است، نیازی به رصد دارد. اگر اینگونه است بهتر نبود فردی کارکُشته در این زمینه گزینش می‌شد؟
۲- آیا اعضای کمیته فنی نقش مشورتی دارد یا تصمیم برای انتخاب کادر فنی تیم‌های ملی به طور کامل در اختیار آنان است؟ همه می‌دانیم در کاراته تعصبات سَبکی نقش اول را در اظهار نظرات و انتخابات می‌زند و امیدوارم در کمیته فنی فعلی این اتفاق رخ ندهد. هرچند کمیته فنی چندسال قبل انتخاب صحیحی را انجام داد و «شهرام هروی» را در رقابت با یک مربی باتجربه به‌عنوان سرمربی تیم ملی برگزید اما اهل فن به‌خوبی می‌دانند که در انتخاب هروی نیز تلاش‌های دیگر زیادی از بیرون کمیته فنی صورت گرفت وگرنه فرد دیگری سرمربی می‌شد که شاید کاراته ایران افتخارات سال‌های اخیر را در خواب هم به دست نمی‌آورد.
۳- آیا قرار است کمیته فنی نظر نهایی را بدهد یا نقش مشورتی خواهد داشت. امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که این افراد باتجربه تنها نظر مشورتی داشته باشند و مسوولان فدراسیون خودشان انتصاب‌ها را انجام دهند. چراکه نباید تعصبات سَبکی جای شایسته سالای را بگیرد. نظر دادن در خصوص دان‌ها و احکام، شرایط کمیته مربیان، کمیته داوران و سایر موارد هم بهتر است در همان ابتدای کار شفاف‌سازی شود.
۴- سوال اصلی. همه این افراد از بزرگان و پیشکسوتان کاراته و افرادی قابل احترام هستند که توانشان برای هیچ فردی پوشیده نیست. اما جای قهرمانان و مربیانی چون جاسم ویشگاهی، علیرضا کتیرایی، حسن شاطرزاده، احمد صافی و …. در کمیته فنی کجا است؟ آیا نمی‌خواهیم کمی تفکرات جوان و نواندیش را به کاراته تزریق کنیم. چند روز قبل استاد سلیمی از بزرگان این رشته به‌عنوان مشاور ریس فدراسیون انتخاب شد و آیا نباید کمی هم به جوانان میدان داد.
۵- آیا انتصاب مشاور و معرفی کمیته فنی فرار روبه جلوی مسوولان فدراسیون است؟ همه آرزو داریم کاراته ایران با پتانسیل بالایی برای موفقیت در اولین و شایدآخرین حضور در المپیک دارد، اما بنظر می‌رسد این اقدامات در این راستا باشد که اگر خدایی نکرده نتیجه مورد نظر کاراته در توکیو به دست نیامد، توپ به زمین کمیته فنی بیفتد و فدراسیون‌نشین‌ها بار را از روی دوش خود خالی کنند.
هرچند حضور «کیکاووس سعیدی» دبیرکل کمیته ملی المپیک در کمیته فنی را می‌توان به فال نیک گیریم اما در نهایت امیدوارم این اقدامات به موفقیت کاراته ایران منجر شود تا در آینده حسرت نخوریم و دوباره ای‌کاش‌ها جای منطق را نگیرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.