×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
قطر و عربستان شایسته میزبانی بازی‌های آسیایی هستند

به گزارش ایرنا، شورای المپیک آسیا در سی و نهمین نشست مجمع عمومی خود که بصورت حضوری و غیرحضوری در عمان آغاز شده است میزبان بازی‌های آسیایی در سال‌های ۲۰۳۰ را از بین نامزدهای اصلی یعنی قطر و عربستان انتخاب خواهد کرد.
شیخ احمد الفهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا با تاکید بر شایستگی نامزدهای کسب میزبانی بازی‌های آسیایی گفت: بر این باورم که ما همیشه همبستگی و اتحاد نشان می‌دهیم و به همین دلیل سعی می‌کنم به راه حلی دست یابیم. از هر ٢ شهر بازدید کرده‌ام و آنها آماده میزبانی بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۳۰ هستند.
وی ادامه داد: آنها از پشتیبانی مالی و زیرساخت‌های ورزشی عالی از همه سطوح دولتی برخوردار هستند. سعی خواهم کرد تا به یک موقعیت برد-برد دست یابیم.
همچنین در این جلسه، رییس کمیته ارزیابی OCA، آندره کرایوکوف، دبیرکل کمیته المپیک قزاقستان اظهارداشت: که هر دو شهر از فرصت و ظرفیت بالایی برای میزبانی بازی‌های آسیایی ٢٠٣٠برخوردار هستند.
نشان شایستگی شورای المپیک آسیا به مالدیو و لبنان رسید
دبیران کل کمیته ملی المپیک مالدیو و لبنان نشان شایستگی شورای المپیک آسیا را دریافت کردند.
در مجمع شورای المپیک آسیا  احمد مرزوق دبیرکل کمیته ملی المپیک مالدیو و سرتیپ (بازنشسته) حسن روستوم، دبیرکل کمیته المپیک لبنان، عناوین نشان افتخار OCA را دریافت کردند.
این ۲ نفر جوایز شایستگی خدمات ورزشی آسیایی را از شیخ احمد الفهد الصباح، رئیس OCA و سید خالد بن حمد البوسایی رئیس کمیته ملی المپیک عمان دریافت کردند.
مرزوق از سال ۲۰۰۹ دبیرکل کمیته ملی المپیک مالدیو و نیز یکی از اعضای قدیمی کمیته رسانه‌ای شورای المپیک آسیا بوده است. وی نماینده مجمع الجزایر مالدیو در فوتبال رده سنی زیر ۱۶ و۱۹ سال و سنی امید است.
حسن رستوم نیز از سال ۲۰۱۳ دبیرکل کمیته ملی المپیک لبنان بوده است. وی اکنون رییس فدراسیون قایقرانی لبنان است، سمتی که از سال ۱۹۹۸ تاکنون عهده دار بوده و عضویت در کمیته بین المللی ورزش‌های نظامی نیز در کارنامه مدیریتی وی قرارگرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.