×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
پیشکسوت جودو نابینایان: ایران در این رشته به قدرت جهانی تبدیل می‌شود

«سید ابراهیم غلامی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جودو نابینایان یکی از سخت‌ترین رشته‌های رزمی است اظهار داشت: جودو نابینایان افزون بر اینکه یک‌رشته ورزشی برای افتخارآفرینی به شمار می‌رود ابزاری برای برخی از نابینایان و کم‌بینایان است تا آنان را از برخی از محدودیت‌های معلولیت  دور کند. این رشته سختی‌های زیادی دارد اما در ایران یکی از رشته‌های موفق به شمار خواهد رفت، رشته‌ای که در چند سال گذشته به اوج رسیده و کسب مدال‌های رنگارنگ از آوردگاه‌های جهانی و آسیایی تنها بخشی از آن به شمار می‌رود.
او با بیان اینکه جودو نابینایان اکنون ۲ سهمیه حتمی در پارالمپیک توکیو دارد گفت: در سال ۲۰۰۴ و با نایب‌قهرمانی در مسابقات جهانی کانادا توانستم سهمیه پارالمپیک آتن را کسب کنم اما در روزهای منتهی به پارالمپیک مصدوم شدم. نام من حتی برای اعزام به آتن اعلام‌شده بود اما قسمت نبود در این آوردگاه حضور یابم.  امیدوارم ۲ جودوکار خوب ایران بتوانند در ژاپن مدال طلا را کسب کنند.
او که در سال ۲۰۰۳ موفق به کسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی فرانسه شده بود عنوان کرد: شرایط اکنون با ۲ دهه گذشته متفاوت است و در آن زمان امکانات مانند اکنون نبود اما ورزشکاران توانستند با پشتکار و غیرت عناوین زیادی را کسب کنند. اکنون نیز مشکلاتی مانند حریف تمرینی پیش روی ورزشکاران این رشته قرار دارد اما موفقیت چشمگیر و مدال‌های جهانی موجب شده تا ایران به یکی از قدرت‌ها جهانی در این رشته تبدیل شود.
غلامی که چهار عنوان قهرمانی کشور را در کارنامه دارد عنوان کرد: باید پشتوانه‌سازی برای تیم ملی داشته باشیم و با شناسایی استعدادها بتوانیم نسل طلایی دیگر را به ورزش کشور معرفی کنیم.   جودو نابینایان با وجود مربی خوب و با دانشی مانند «محمدرضا حاج یوسف‌زاده» می‌تواند همواره در مسیر توسعه و افتخارآفرینی باشد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.