×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
چالش جدیدکمیته رویدادها ومسابقات والیبال/آیا سالن اضافه خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال، برای دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان ایران سه تصمیم مهم گرفته است که بنا به درخواست اکثریت باشگاه‌ها، برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز در تهران، از جمله این تصمیمات است.
بر این اساس، دور برگشت مرحله مقدماتی، از هشتم دی‌ماه با ورود تیم‌ها به تهران آغاز می‌شود و مسابقات هفته نخست دور برگشت مرحله مقدماتی، روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه در دو سالن خانه والیبال و فدراسیون برگزار خواهد شد.
با توجه به حساسیت مسابقات دور برگشت، استفاده از ویدئو چک در ادامه لیگ برتر مردان، از دیگر تصمیمات جدید است که درصد اشتباهات انسانی را به حداقل برساند. استفاده از VIS در ادامه مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران نیز از دیگر تصمیمات فدراسیون برای این رقابت‌ها است که از نتایج آن می‌توان در بسیاری از جهات از جمله دعوت ملی‌پوشان به اردوی تیم ملی و… استفاده کرد.
نکته مهم در برگزاری مسابقات دور برگشت به شیوه متمرکز در دو سالن خانه والیبال و فدراسیون این سوال را ایجاد می‌کند که با توجه به حضور ۱۴ تیم در رقابت‌ها و برگزاری ۷ دیدار، مسابقات چگونه برنامه ریزی خواهد شد تا فشاری در زمان بندی برگزاری مسابقات ایجاد نشود. چرا که در دو رفت با توجه به حذف تیم شهروند اراک و تغییرات اعمال شده شش بازی در روز برگزار و هر سالن میزبان سه دیدار بود. حال باید دید تدبیر کمیته رویدادها و مسابقات در این زمینه چیست.
میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصمیم فدراسیون برای برگزاری رقابت‌ها با حضور ۱۴ تیم گفت: پیشنهاد برخی از تیم‌ها این بود تا مسابقات در سه سالن برگزار شود اما از آنجایی که قرار است در رقابت‌های دور برگشت از ویدئوچک استفاده کنیم و ما دو ویدئوچک بیشتر نداریم، نمی‌توانیم در سه سالن این کار را انجام دهیم.
وی ادامه داد: کمیته مسابقات و رویدادها برنامه رقابت‌ها را پس از صحبت با تیم‌ها اعلام خواهد کرد، چراکه برخی از تیم‌ها پیشنهادات متفاوتی می‌دهند و از آنجایی که ما از ابتدای فصل تلاشمان بر استفاده از خرد جمعی بوده است ظرف یکی دو روز آینده کمیته مسابقات نحوه نهایی شیوه برگزاری مسابقات را اعلام خواهد کرد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.