×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
استقبال ترکیه از توافق تجاری پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه امروز، جمعه از توافقنامه تجاری پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا که در لحظات پایانی حاصل شد، استقبال کرد.
وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه از توافقنامه‌ای که در مذاکرات در خصوص آینده روابط پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا حاصل شد، استقبال می‌کند.
وزارت خارجه ترکیه با تأکید بر روابط نزدیک با انگلیس در تمامی زمینه‌ها اعلام کرد ترکیه نامزد عضویت در اتحادیه اروپا و قوانین گمرکی این اتحادیه است. این وزارتخانه در بیانیه خود نوشت: ما معتقدیم که این توافق برای ترکیه، فرصتی تازه را در زمینه روابطش با اتحادیه اروپا و انگلیس فراهم می‌کند.
در این بیانیه همچنین آمده است: در همین ارتباط، آمادگی‌ها برای امضای یک توافقنامه تجاری آزاد میان ترکیه و انگلیس به مرحله نهایی خود رسیده است.
گفتنی است انگلیس و اتحادیه اروپا پس از چهار سال و نیم مذاکرات سخت و تنها یک هفته مانده به پایان دوره انتقال در ۳۱ دسامبر، روز گذشته و در آستانه کریسمس، از دستیابی به توافقنامه تجاری پسابرگزیت خبر دادند.
اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به خبرنگاران گفت: این یک جاده طولانی و پر پیچ و خم بود، اما ما به توافقات خوبی برای انجام معاملات با لندن رسیدیم. این منصفانه است، یک معامله متعادل بوده و انجام یک کار درست و مسئولانه برای هر دو طرف است.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به خبرنگاران گفت: ما کنترل سرنوشت خود را پس گرفته‌ایم. مردم گفتند این غیرممکن است، اما ما کنترل خود را پس گرفته‌ایم.
این توافق اکنون باید توسط بلوک تجاری ۲۷ عضوی و همچنین پارلمان اروپا تصویب شود.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.