×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
واکنش روسیه به احضار سفیر خود در اراضی اشغالی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت خارجه روسیه نسبت به احضار سفیر این کشور از سوی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه واکنش رژیم صهیونیستی به اظهارات آناتولی ویکتورف را شدید توصیف و اعلام کرد واکنش شدید اسرائیل نسبت به اظهارات سفیر روسی موجب تعجب دولت روسیه است بویژه آنکه مسکو بار‌ها اسرائیل را در جریان مواضع خود در موضوعات مختلف قرار داده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اظهارات سفیر روسیه در خصوص مسائل منطقه‌ای با مواضع دولت مسکو در تطابق کامل قرار دارد. زاخارووا یادآور شد حل و فصل مناقشه فلسطین همیشه مسئله اصلی در جهت استقرار صلح در منطقه بوده است و بدون حل آن دستیابی به ثبات منطقه‌ای غیر ممکن است.
سفیر روسیه در اراضی اشغالی اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه جروزالم پست مناقشه چند دهه‌ای میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و نه ایران را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه دانست. ویکتورف با تاکید بر اینکه «مشکل در منطقه فعالیت‌های ایرانی نیست» گفت: اسرائیل بیش از ایران باعث بی ثباتی در خاورمیانه می‌شود.
ویکتوروف در سفارت روسیه در تل آویو گفت: مشکل در منطقه فعالیت‌های ایران نیست. این عدم درک بین کشور‌ها و عدم انطباق با قطعنامه‌های سازمان ملل در درگیری‌های اسرائیل و عرب و اسرائیل و فلسطین است. او با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و سوریه گفته بود: اسرائیل به حزب الله حمله می‌کند، حزب الله به اسرائیل حمله نمی‌کند.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.