×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
خسروی: نهادهای نظارتی باید به چیدمان داوری ورود کنند

«علی خسروی» روز شنبه در خصوص شرایط نامساعد زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در دیدار نساجی و پرسپولیس که با تساوی یک بر یک به اتمام رسید، اظهار داشت: هیچ توضیحی در خصوص این دیدار از برگزارکنندگان ندیدیم و اینکه زمین بازی توسط داور تایید شده یا اینکه بازی باید تحت هر شرایطی برگزار شود را نمی‌دانیم اما واقعا استادیوم وطنی دیروز شرایط برگزاری بازی را نداشت. 

وی افزود: معمولا بر روی زمین چمن مصنوعی کاور نمی‌کشند و این چمن‌ها به طوری تعبیه می‌شود که آب بر روی آن نماند. و این موضوع که آب بر روی ۷۰ درصد چمن نبود و روی ۳۰ درصد آن باقی‌مانده بود جای تامل دارد و شرکت سازنده آن باید در این خصوص توضیح دهد. 

خسروی ادامه داد: در حال حاضر در شمال کشور آفتاب بسیار خوبی وجود دارد و این دیدار می‌توانست امروز در شرایط بسیار بهتری برگزار شود. دیدارهایی مثل پرسپولیس و نساجی یا استقلال و ملوان همیشه جذاب بوده و در کل بازی کردن در شمال کشور لذت دارد و مانند راه رفتن بر روی آسمان است.

پیشکسوت داوری فوتبال تصریح کرد: باید از فوتبال لذت ببریم اما همه دیروز راضی به تساوی بودند و دوست داشتند زودتر بازی تمام شود. داور چهارم در باد و باران نمی‌توانست حتی تابلو تعویض را بالا بگیرید. با این حال ما فوتبال را برای لذت بردن بازی نمی‌کنیم بلکه فقط بازی می‌کنیم که مریض و افسرده شویم. 

وی در مورد داوری‌های لیگ برتر فوتبال و چیدمان داوری، گفت: من ۴۰ سال است که در فوتبال هستم و در دنیا بی‌سابقه بوده که برای هشت هفته، از نزدیک به ۱۴۰ داور استفاده شود. در حال حاضر قضاوت‌های داوری که در عرض دو سال، ۲ بار در لیگ برتر داوری کرده، با تعداد قضاوت‌های داور بین‌المللی فوتبال برابری می‌کند. انگار که این تقسیم‌بندی، سهمیه‌بندی بنزین است. این یک امتیاز ویژه نابرابر است که کمیته داوران و دپارتمان داوری به برخی می‌دهد و به نظرم نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند و از این هفته به افرادی که می‌خواهند برای هیات‌رییسه نامزد شوند و چیدمان داوری را انجام می‌دهند، اجازه کار ندهند.

خسروی اظهار داشت: همه داورها خوب هستند و شایسته قضاوت در لیگ برتر هستند و باید در لیگ داوری کنند اما نه به قیمت خانه‌نشینی داورهای بین‌المللی و پیشکسوتان و نه به قیمت فرستادن داورهای جوان به مسلخ. این موضوعات باعث می‌شود که انگیزه قضاوت پایین بیاید. 

پیشکسوت داوری فوتبال ادامه داد: «هدایت‌اله ممبینی» سال گذشته رییس کمیته داوران بود و به این دلیل که کاندیدای ریاست فدراسیون بود، او را از سمتش کنار گذاشتند و به همان دلیلی که ممبینی برکنار شد، «فریدون اصفهانیان» و «علیرضا سهرابی» نیز باید برکنار شوند مگر اینکه برای هیات‌رییسه نامزد نباشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.