×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
اعلام آمادگی وکلا و کارشناسان رسمی برای پیگیری ترور شهید سلیمانی

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در نشست خبری دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت با موضوع «مطالبه حقوقی ترور شهید سلیمانی» افزود: واقعه دردناک شهادت اسوه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی به نوعی پشت همه ایرانیان را لرزاند و ضروری بود جوامع، اصناف، بخش ها و بدنه اجتماعی هر یک واکنش مناسب خود را نسبت به این موضوع داشته باشند و تکلیف خود را احصا کنند و به نوعی با هماهنگی نسبت به حمایت از حقوق خود و مقابله با بانیان این ضایعه همچنین جلوگیری از این تکرار چنین وقایعی اقدام لازم انجام دهند.
وی ادامه داد: در این رابطه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه سعی کرد جزو پیشگامان باشد و در کنار اساتید محترمی که مبدع این طرح بودند اعلام آمادگی کرد تا جامعه وکلای مرکز شامل بیش از ۳۰ هزار وکیل و ۱۴ هزار کارشناس رسمی در سراسر کشور تا برای پیگیری حقوقی این موضوع اقدام کنند.
رئیس اضافه کرد: پیش از این هم جلسات متعددی در این خصوص با نهادهای حاکمیتی که پیگیری حقوقی این موضوع برگزار شده است.
بهادری جهرمی درباره فعالیت دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت اظهار داشت: این دبیرخانه به صورت مردمی و خودجوش فعالیت‌های حقوق بشری و جشنواره های علمی در حوزه مباحث تئوریک را پیگیری می‌کند.
به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.
در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.
علی باقری کنی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر هشتم دی ماه سال جاری و در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: در ارتباط با پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۸ متهم شناسایی شدند و اقدامات لازم برای تحت تعقیب قرار دادن آنها انجام شده است.
وی اظهار داشت: از کشورهایی که به نوعی دخیل و درگیر در این جنایت ترور بودند، درخواست شده که اطلاعات و مستندات را در اختیار دستگاه قضایی ایران قرار دهند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.