×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
آغاز رسمی مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی/الفیاض: عراق با ترور فرماندهان و مردان جریان‌ساز خود ترور شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، مردم عراق امروز یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در میدان التحریر واقع در پایتخت این کشور شرکت کردند.
پیش از این رسانه‌ها از حرکت مردم عراق برای شرکت در این مراسم و اعلام وفاداری خود به فرماندهان مقاومت خبر داده بودند.
الفیاض: به شهدا وفادار هستیم
«فالح الفیاض» رئیس هیئت الحشدالشعبی عراق، در سخنرانی خود در مراسم نخستین سالگرد ترور فرماندهان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد، پایتخت بار دیگر این جنایت را محکوم کرد.
او گفت: عراق با ترور فرماندهان و مردان جریان ساز خود ترور شد. به عزت و حاکمیت عراق سوگند که همه حقوق را حفظ و از همه منافع کشور حفاظت خواهیم کرد.
الفیاض تاکید کرد: ما به شهدا وفادار هستیم و اصرار داریم که انتقام ما از این جنایت، تمام کسانی را که در آن سهیم بوده‌اند، در برگیرد.
او به حضور پرشور و گسترده مردم از ساعات اولیه امروز در بغداد اشاره کرد و افزود: این میزان از توجه به حق در واقع پاسخ به این جنایت است و حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد پاسخی حقیقی به این جنایت محسوب می‌شود.
رئیس هیئت الحشدالشعبی عراق گفت: فتنه انگیزی و عربده کشی‌های قومیتی در به تاخیر افتادن مسیر عراق در طول دهه‌های گذشته سهیم بوده است و هم اکنون  پایگاه مردمی الحشدالشعبی بسیار وسیعتر و بیشتر از موسسه آن است و از این طریق امانت و اعتماد آنان را حفظ خواهیم کرد و هر کسی را که به مردم عراق توهین کند، مجازات خواهیم کرد.
او گفت: وحدت عراق راز قدرت کشور است و من از شما دعوت می‌کنم که تحت لوای کشور و مرجعیت کنار یکدیگر و به آن پایبند باشید.
این فرمانده عراقی در ادام به مسئله عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و گفت که عجله برای پیوستن به این مسیر نتیجه ضعف و خواری این کشورهاست.

بیشتر بخوانید

حرکت عراقی‌ها به سمت میدان التحریر بغداد برای اعلام وفاداری به فرماندهان مقاومت+ تصاویر

العامری: شهیدان سلیمانی و المهندس در میدان‌های مبارزه با ظلم حاضر بودند
هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق، هم در این مراسم گفت: در مقابله با ظلم هر جا که شهید سلیمانی حضور داشت، شهید المهندس هم دیده می‌شد. هر جا که شهید المهندس حضور داشت، شهید سلیمانی هم دیده می‌شد.
او  افزود: همگان به نقش شهید سلیمانی و شهید المهندس در این مرحله تاریخی از تاریخ معاصر عراق اذعان می‌کنند.
رئیس ائتلاف فتح عراق تاکید کرد شهید سلیمانی و شهید المهندس به منزله راه حلی برای همه بحران‌ها در حیات سیاسی عراق تا روز شهادتشان بودند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.