×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
چراغ روشن یاد «مرد میدان» در دلهای هموطنان

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه “ابومهدی مهندس” از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

تشییع باشکوه و تاریخی پیکر این دو سردار مقاومت و همراهان شهیدشان در عراق و ایران هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

اکنون با گذشت یکسال از این واقعه همچنان آحاد مردم از تداوم راه و سلوک فکری و مکتبی سردار سلیمانی سخن می گویند و اینکه نباید رشادت های این بزرگمردان در غبار زمان به فراموشی سپرده شود.

خانم فولادی معلم یکی از مدارس تهران در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید: زنده نگه داشتن یاد و مرام شهدا پیش از آنکه ارج نهادن به مقام آن شهید باشد، ارزش گذاری به جامعه و نسل آینده است تا فرزندان و جوانان این سرزمین با قهرمانان واقعی کشورشان آشنا شوند و الگوی حقیقی برای تمامی مراحل زندگی خود داشته باشند.

وی افزود: از شهدای جوان و پر انگیزه گرفته تا کهنسالانی که پایداری در راه ارزش ها را به جامعه گوشزد می کنند، همگی عزیزان این ملت هستند و مشی و مرام هر کدام می تواند چراغ راهی برای پیشرفت کشور باشد.

محمدمهدی درگاهی طلبه جوانی که در یکی از حوزه های علمیه استان تهران تحصیل می کند نیز بر این باور است که قاب کردن و در موزه نگه داشتن شهدا ظلم در حق جامعه و بشتریت است زیرا که زمان زیاد و هزینه زیادی را باید صرف آموزش مفاهیمی باید کرد که با شناخت شهدا و مجالس یادبود آنها به راحتی قابل انتقال به نسل های بعدی است.

وی می افزاید: شهید سلیمانی از جمله نوابغ دوران بود که ایثار و فداکاری را در تمامی زندگی خود اجرا کرد و با همین سلوک به کمال رسید و به همین دلیل است که شنیدن نامش حتی اکنون که به شهادت رسیده آرامش بخش دلهاست.

یک بانوی خانه دار نیز در این باره اظهار داشت: به عنوان یک مادر، گوش سپرده به موسیقی های حماسی در وصف شهدا را به فرزندم توصیه می کنم تا شجاعت و دلیری رزمندگان اسلام در وی نیز نهادینه شود.

مریم نوری دانش آموز کلاس ششم ابتدایی نیز دراین باره می گوید: سردار سلیمانی کسی بود که نگاهش وجود دشمنان را می لرزاند و برای امنیت جان مردم ایران و مسلمانان جان فشانی کرد.

سارا خانجانی از جوانانی که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی حضور داشت، درباره آن روز می گوید: مردم با چشمان اشکبار اقیانوسی از احساسات انسانی به پا کردند که از جنس انتقام بود.

وی ریشه کنی ظلم و ستم را مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: احساس می کنم من و تمام مردم ایران بعد از شهادت این مرد بزرگ تنها اما در عین حال هوشیار شدیم تا در برابر شیطان بزرگ یعنی آمریکا محکم تر و مقاوم تر ایستادگی کنیم.

زهرا پرندی دانش آموز دوره دبیرستان یکی از مدارس تهران اظهار داشت: روزی که شهادت سردار سلیمانی را اعلام کردند، میلیون ها نفر در ایران و حتی دیگر کشورها عزادار شدند اما باید گفت که نامش برای همیشه در قلب ها جاودانه شد.

سارا جعفر پور کارمند یکی از فروشگاههای تهران نیز در این باره می گوید: آسایش وامنیت ما مدیون کسانی است که از جان مایه گذاشتند تا دست دشمنان به حریم وحرمت ما نرسد همه ما وظیفه داریم تا باآگاه کردن جوانان آنان را با تربیت وتشویق صحیح برای پاسداری از وطن وخون شهدا آماده کنیم.

پریزاد محمدی یک شهروند تهرانی نیز به ایرنا اظهار داشت: ارج نهادن به مقام والای شهدا و پرداختن پیرامون شخصیتی آنان کمترین خدمتی است که اول به خودمان و بعد به نسل آینده می کنیم.

وی افزود: شهدا از ما بی نیاز هستند و این ما هستیم که برای اینکه راه سعادت را گم نکنیم به یادآوری مشی و منش آنان نیاز داریم.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.