×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
ارائه مقاله با عنوان شناسایی و اولویت‌بندی ریسک های فناورانه بیمه‌ای و تاثیر آن‌ها بر این صنعت

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، هدف از انجام این پژوهش شناسایی واولویت‌بندی ریسک‌های فناورانه بیمه‌ای و تأثیر آن بر این صنعت بوده و داده‌ها از طریق پرسشنامه و نمونه‌ای متشکل از ۲۳۴ نفر کارکنان فعال در صنعت بیمه، به روش تصادفی ساده گردآوری شده است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی بوده و پایایی سوالات آن به وسیله آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفته است. به منظور بررسی متغیرها و اولویت تأثیر هر یک بر دیجیتالیزه شدن صنعت بیمه از نرم‌افزار SPSS25 استفاده شده است. همچنین آزمون نرمالیته، آزمون همبستگی و آزمون رگرسیون جهت بررسی تأثیرگذاری و یافتن ارتباط معنادار بین متغیرهای مستقل و وابسته  نیز صورت پذیرفته است.
نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ریسک یکپارچه نمودن فناوری اطلاعات در کل صنعت بیمه،  ریسک تبدیل فرایندهای جاری به فرایندهای هوشمند، ریسک عدم تطابق قوانین و مقررات جاری و ریسک ناتوانی شرکت‌های فناوری اطلاعات در ارائه خدمات به‌هنگام و پشتیبانی مناسب، همبستگی مثبت و معنادار با دیجیتالیزه شدن صنعت بیمه دارند و نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که  ریسک‌های فوق‌الذکر وارد معادله رگرسیون نیز شده‌ند.
براساس یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که اخذ سیاست‌های لازم در خصوص تدوین قوانین جدید الکترونیک و ایجاد بودجه و نهاد ویژه، کمک شایانی به دیجیتالیزه شدن صنعت بیمه خواهد کرد.
نشست ارائه این مقاله، چهارشنبه ۱ بهمن‌ماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از طریق وبسایت همایش به نشانی  http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.