×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
اولین نشست میز حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه برگزار شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، اولین نشست میز حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه با حضور جمعی از مدیران و سرپرستان حسابرسی داخلی شرکت‌های بیمه و با هدف ارائه برنامه عملیاتی پیشنهادی میز حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد.
با توجه به ضرورت و نیاز به تحقیق و پژوهش در حوزه حسابرسی داخلی صنعت بیمه، میز گزارشگری و کنترل‌های داخلی در پژوهشکده بیمه تشکیل و سپس میز حسابرسی داخلی با رویکرد جدید و اِعمال برخی تغییرات از آن تفکیک شد. برگزاری سمینار آنلاین ضرب‌آهنگ حسابرسی داخلی، معرفی و شناساندن حسابرسی داخلی به صنعت بیمه، نگارش اولین گزارش پژوهشی در زمینه حسابرسی داخلی، تعیین سرفصل‌های کاری، برنامه عملیاتی پیشنهادی برای سه دوره زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و ارائه آن در اولین نشست میز حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه را می‌توان از جمله اقدامات پژوهشکده بیمه در جهت ایجاد تحول و ارتقاء جایگاه حسابرسی داخلی در صنعت بیمه دانست.
در این اولین نشست میز حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه که با حضور خانم دکتر زهره حاجیها مدیر گروه رشته حسابداری برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق تهران برگزار شد، پژوهشگران، مدیران و سرپرستان حسابرسی داخلی شرکت‌های بیمه به ارائه دیدگاه‌های خود در جهت ارتقاء جایگاه حسابرسی داخلی در صنعت بیمه و بررسی چالش‌ها، موانع و راهکارهای موجود پرداختند.
از  نگاه شرکت‌کنندگان در این نشست، صنعت بیمه به عنوان یکی از صنایع خاص، روش‌های حسابرسی خاص خود را می‌طلبد و نیازمند الگوبرداری از فعالان حوزه حسابرسی داخلی در سه سطح خاورمیانه، آسیا و در نهایت در سطح جهانی است که می‌تواند به ایجاد یک الگوی بنچ‌مارک مناسب برای مقایسه، تحلیل و بررسی صنعت بیمه کشور منجر شود. همچنین طراحی فرمت استاندارد، تهیه چک‌لیست‌های مبتنی بر ریسک و مختص صنعت بیمه، طراحی و ارزیابی کنترل‌های داخلی، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی زمانی، مکانی، مالی و انسانی، ارتقاء قدرت اجرایی حسابرسان داخلی صنعت بیمه، اعتقاد مدیران به ارتقاء حسابرسی داخلی، یکسان‌سازی گزارش‌ها و حرکت به سمت گزارش‌گیری متحدالشکل از نظر ساختار یا محتوا، آموزش‌ مستمر و مادام‌العمر در همه حوزه‌های اجرایی و شناسایی و تجلیل از چهره‌های تأثیرگذار در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و جهانی با طراحی جوایز سال، بهبود وضعیت کنونی حسابرسی داخلی در شرکت‌های بیمه را به همراه خواهد داشت.
علاقه‌مندان برای آشنایی با میز حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5186/page/ مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.