به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، کنار زدن غبار سوتفاهم ها، تعبیرهای نادرست و شفاف سازی دستورالعمل های تازه از ماموریت های نهادناظر است که انتقال تخفیف های درنظر گرفته شده در بیمه نامه شخص ثالث یکی از جلوه های صیانت از حقوق بیمه گذاران به شمار می رود. بازنشر و تشریح شرایط انتقال این مزیت های بیمه ای، رسالت رسانه هایی است که برای حفظ منافع عمومی تلاش می کنند و روشنگری در خصوص آخرین اصلاحات قانون بیمه شخص ثالث بیش از پیش در گرو پرداختن جدی و پیگیر رسانه ها به موضوعی است که گروه مخاطبان آن از مرز سی میلیون هموطن نیز فراتر می رود.
تخفیف های درنظر گرفته شده برای تهیه بیمه نامه شخص ثالث، حق مسلم کسانی است که با رعایت مقررات، قانونمداری، احتیاط و مسئولیت اجتماعی از مزایای قانونی بهره مند شده اند و طبیعتا حق تقدم آنان برای استفاده از این مزیت خاص، محفوظ است.
طراحان آیین نامه جدید اعمال تخفیفات بیش از هر مولفه دیگری برای حفظ حقوق ذینفعان اصلی، برنامه ریزی کرده اند و حتی برای حفظ حقوق مترتب برای دارندگان تخفیف در خصوص شیوه های دیگر انتقال آن هم تدابیری اندیشیده اند.
در این میان “سامانه سنهاب” به عنوان چشم تیزبین صنعت بیمه و مرکز داده های بیمه ای این صنعت، نقش مهمی در پایش تخفیفات دارد و نکته مهم این است که اطلاعات ثبت نشده در این سامانه ها با اتخاذ راهکارهایی به قوت خود باقی خواهد بود.
بی تردید تبصره ماده شش قانون بیمه اجباری شخص ثالث می تواند از نشانه های آشکار اعتمادسازی و حفظ حقوق بیمه گذارانی باشد که پیش از این نگرانی هایی برای هدررفت سال های قانونمداری خود بودند.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=68397