به گزارش کیوسک خبر به نق از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه هفتگی بررسی وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با حضور نصرالله جهانگرد، نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور دولت الکترونیک و رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد؛ اظهار داشت: از تمامی ظرفیتها و امکانات کشور برای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی استفاده میکنیم.
سالاری معیار ارزیابی خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی را میزان رضایتمندی مردم از این خدمات و کاهش محسوس مراجعات به ادارات و کارگزاریها عنوان کرد و گفت: برای تحقق این هدف ما هیچگونه محدودیتی نداریم و از ظرفیت سایر شرکتها نیز استفاده میکنیم.
وی افزود: شرکت خدمات ماشینی تأمین اختیارات و منابع مورد نیاز برای پیشبرد و تکمیل دو طرح بسیار مهم خدمات غیرحضوری و نسخه الکترونیک را در قالب قراردادی جدید به سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد خواهد کرد و انتظار داریم که طی روزهای آینده برنامه عملیاتی جامعی برای پیشبرد این دو برنامه در کوتاهترین زمان ممکن ارائه شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همکاری سایر دستگاهها در زمینه تبادل اطلاعات با این سازمان را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: دکتر جهانگرد و دکتر باقری اصل و همچنین سایر مدیران دستگاههای اجرایی کشور همکاری بسیار خوبی در پیشبرد خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی دارند و ما نیز در این سازمان با سایر دستگاهها برای توسعه دولت الکترونیک به خوبی همکاری و تبادل اطلاعات انجام میدهیم.
در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ پرداختند.
براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماههای اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه میشود و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش مییابد. این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.