×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
استعلام مکاتباتی دستگاه‌ها از تامین اجتماعی به صورت برخط انجام می‌شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، آقای مصطفی سالاری در جلسه هفتگی بررسی وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجراست؛ گفت: خدمات ۳۰ گانه را که در طرح ۳۰۷۰ برای غیرحضوری شدن آن‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم، هفته‌های آینده تکمیل خواهیم کرد، اما پایش و ارتقاء دائمی این خدمات و رفع مشکلات احتمالی فرآیندی دائمی است.سالاری افزود: از امروز هر کدام از استان‌ها مسئولیت بررسی دقیق و همه جانبه شرایط یکی از سرویس‌های غیرحضوری را برعهده خواهند گرفت و مدیران استان‌ها به عنوان مطالبه‌گر و مسئول پیگیری برای رفع اشکالات و ارتقاء این خدمات، مسئولیت بسیار مهمی برعهده دارند.وی مشخص شدن حیطه وظایف و فعالیت‌های واحد‌های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات را از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء خدمات غیرحضوری برشمرد و گفت: شرکت خدمات ماشینی تأمین به عنوان مجری خدمات غیرحضوری مسئولیت نمایندگی این سازمان در پیشبرد خدمات را برعهده دارد و اختیار به کارگیری نیرو و یا همکاری با سایر شرکت‌ها را برای پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت.سالاری ادامه داد: واحد‌های تخصصی ستادی سازمان تأمین اجتماعی نیز سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها را برعهده دارند و نظارت این واحد‌ها بر شرکت تأمین به معنی مداخله و سلب آزادی عمل این شرکت نخواهد بود.وی تأکید کرد: شرکت خدمات ماشینی تأمین در کنار اختیارات و آزادی عملی که دارد باید اصلاحات لازم را صورت دهد و مأموریت‌های کلان سازمان را برعهده بگیرد و جزئیات کار‌ها را با صلاحدید شرکت انجام خواهد داد.مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ایجاد داشبورد مدیریتی برای مدیران استانی این سازمان خبر داد و گفت: مدیران استانی می‌توانند وضعیت خدمات غیرحضوری ارائه شده به جامعه تحت پوشش را به صورت مستمر، کنترل و تمهیدات لازم را برای رفع اشکالات احتمالی و توسعه خدمات غیرحضوری اتخاذ کنند.سالاری روند رو به بهبود و ارتقاء خدمات غیرحضوری را امیدوار کننده ارزیابی کرد و گفت: با تداوم این روند انتظار داریم در آینده نزدیک خدمات غیرحضوری سازمان به بهترین نحو در خدمت مردم قرار گیرند.براساس طرح ۳۰۷۰ که ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد. این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.