×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر ، آقای محمدعلی اسفنانی گفت: هموطنان برای شکایت از گرانفروشی و کم فروشی می‌توانند از راه‌های مختلف همچون شماره ۱۳۵، پایگاه اطلاع رسانی و شماره پیامک ۳۰۰۰۵۶۹۱ با سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه سامانه دریافت شکایات سازمان تعزیرات بخشی از مجموعه است، گفت: معمولا طبق قانون مطابق ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی تعزیرات، گزارش مردمی به وزارت صمت ارسال می‌شود و در قالب پرونده تخلف برای تعزیرات ارسال می‌شود که بلافاصله پس از ارسال بر روی آن اقدام خواهد شد. به تخلفاتی که از سامانه ۱۳۵ و به صورت مکتوب به تعزیرات اعلام می‌شود هم سریعا رسیدگی می‌شود.وی افزود: دو نوع پرونده رسیدگی برای گرانفروشی، احتکار و امثال آن وجود دارد. منشا نوع اول طبیعتا گزارش مردمی است و اصناف متخلف طبق قانون جریمه می‌شوند، چون شاکی خصوصی ندارند. ولی در پرونده‌هایی که شاکی خصوصی دارند شعبه مکلف است فرد خاطی را به پرداخت جزای نقدی محکوم کند و ضمنا خسارت وارده به شاکی را هم جبران نماید. قطعا خسارت وارده به شاکیان خصوصی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.