×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳
بهسازی پیاده رو‌ها در راستای تحقق شهر انسان محور

به گزارش خبرنگار کیوسک خبر ، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری درباره ویژگی‌های مجتمع رازی در شهر ری افزود: این مجتمع در مجاورت برج طغرل ساخته شده و دارای مجموعه‌های مختلفی همچون گالری، رستوران، آشپزخانه صنعتی، آمفی‌تئاتر روباز و سالن همایش دارد و نمونه‌ای از کار‌های خاص و ویژه در حوزه عمرانی مناطق است. وی اعلام کرد:‌در حال حاضر هیچ پروژه نیمه‌تمامی که از شهرداری قبل به ما ارث رسیده باشد نداریم. البته دو پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و سایر پروژه‌ها در تهران با رویکرد جدید انسان‌محور شدن پایتخت افتتاح خواهد شد. معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام اینکه تهران در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه پل سواره‌رو و ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه برای خودرو‌ها دارد، گفت: در حال حاضر ساخت ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده‌راه در قالب طرح بهراه در نظر گرفته شده است و نقشه پیاده‌راه‌های تهران را برای نخستین‌بار ۶ معاون شهردار امضا کرده‌اند و این نکته نشان از اهمیت موضوع دارد.صبوری دیلمی خاطرنشان کرد: پل‌های انسان‌محور در تهران ساخته خواهد شد که این پل‌ها بسیار عریض و طویل‌تر از پل‌هایی هستند که برای وسایل نقلیه درنظر گرفته شده است. معاون شهردار تهران با اشاره به انجام پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت:‌این پروژه کار اجرایی آن دو ماه است که آغاز شده و کاری بی‌نظیر در کشور و کم‌نظیر در دنیا محسوب می‌شود. وی اعلام کرد: براساس اجرای این پروژه، محله‌های جنوبی تهران برای شهروندان انسان‌محور خواهد شد و مسیر قطار تهران – تبریز به زیرزمین انتقال یافته است که وسعتی حدود ۹ کیلومتر داشت. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه (س) ۵۴ هکتار باغ ایجاد می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم ۲ تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد. این پروژه به نوعی جهانی است و ۱۴۰ شرکت ایرانی و خارجی جهت شرکت در طرح آن استقبال کرده‌اند. وی بیان داشت: علاوه بر اینکه تهران را باید به شهری انسان‌محور تبدیل کنیم، ولی با این وجود طی دو سال گذشته ۱۸ کیلومتر اتوبان هم ساخته‌ایم. بزرگراه بروجردی را در دست احداث داریم که اتمام آن در سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ادامه داد: براساس طرح جامع و تفضیلی از خیابان‌های تهران مشخص شده و خیابانی که عرض آن بالاتر از ۴۵ متر باشد، بزرگراه درنظر گرفته می‌شود. براساس این طرح‌ها، میزان بزرگراه‌هایی که باید ساخته شود مشخص است، ولی برای ما اولویت، ساخت پیاده‌راه است. صبوری دیلمی به ساخت زیرگذر گلوبندک اشاره کرد و گفت: بخش غربی این زیرگذر تا چند روز آینده افتتاح می‌شود و بخش شرقی هم تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.وی درباره ایمنی تهران در برابر سیل گفت: ۷ رودخانه در تهران داریم و اخیراً بارندگی‌های شدیدی که داشتیم سبب ایجاد آبگرفتگی نشد، چرا که به طور مثال در میدان آزادی چندصد متر لوله‌گذاری با ابعاد بزرگ انجام داده‌ایم و این مسئله مانع از آبگرفتگی در میدان آزادی و مانع آسیب به سازه آن شد. صبوری دیلمی درباره تهیه آسفالت تهران جهت انجام پروژه‌های عمرانی افزود: تمام آسفالت‌های تهران را از طریق چهار کارخانه تولید و تهیه می‌کنیم و ۳۰۰ میلیارد تومان از این طریق صرفه‌جویی انجام داده‌ایم. مهندس صبوری درباره سرانجام زیرگذر گیشا گفت: خروجی به سمت گیشا دارای اشکالات فنی بود که مورد اصلاح قرار گرفت. اشکالاتی را در این باره مطرح کرده‌ایم. بازطراحی انجام گرفته و طی دو مرحله در مراجع ذیربط به تصویب رسیده است. وی اعلام کرد: یک ماه قبل طرح نهایی تصویب و تأیید شد و به سازمان مهندسی و عمران آن را ابلاغ کردم که گمان می‌کنم سال ۱۴۰۰ عملیات آغاز شود و براساس حجم عملیات، زمان پایان را اعلام می‌کنیم.صبوری دیلمی در مورد کانال فرحزاد در خیابان مرزداران گفت: مشکل این کانال مربوط به بیش از یک دهه گذشته است و خبر خوبی که در این زمینه داریم این بوده که اقداماتی با سازمان آب منطقه‌ای تهران انجام گرفته و براساس نقشه‌برداری‌هایی که انجام داده‌ایم، حریم و بستر جدید برای این کانال درنظر گرفته شده و به سرعت مشکلات در این راستا برطرف خواهد شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.