×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
مصطفی الکاظمی: خسارت به امنیت و منافع سوریه به منزله نابودی ثبات عراق است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، خاطرنشان کرد: آنچه در سوریه رخ می‌دهد به صورت مستقیم بر عراق تأثیر می‌گذارد.
وی افزود: ما همواره خیر و صلاح سوریه را خیر و صلاح خود دانستیم و آنچه به ضرر آن و ملت سوریه است به ضرر ما و منافع ملت‌مان است زیرا ما بر این باور هستیم آنچه در سوریه رخ می‌دهد بر اطراف آن به ویژه بر عراق خواه یا ناخواه تاثیر می‌گذارد.
وی همچنین تصریح کرد: ما خواهان ایجاد راهکارهایی مناسب برای بحران سوریه هستیم زیرا معتقدیم که این مسأله به سوریه و ملت آن مربوط می‌شود و ملت این کشور مستحق حمایت و همبستگی ما هستند.
مصطفی الکاظمی همچنین تاکید کرد: گروه‌های تروریستی داعش که در نزدیکی مرزهای ما با سوریه مستقر هستند به منزله تهدیدی علیه هر دو کشور و ملت‌های آنها قلمداد می‌شوند و برای ما مهم است که از طریق افزایش تلاش‌هایمان، اعضای این گروه تروریستی را شکست داده و به حضور آنها فیصله دهیم.
نخست وزیر عراق ضمن ابراز نگرانی نسبت به هر آنچه حاکمیت و منافع این کشور را از سوی هر گروهی خدشه‌دار کند، عنوان کرد: آنچه می‌تواند نگرانی ما را برطرف سازد، برقراری روابط مثبت با کشور همسایه، ترکیه و تمایل به همکاری ثمربخش برای حل هر مشکل و نیز تقویت روابطمان در تمامی زمینه‌ها است.
وی گفت: ما اهتمام ویژه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای رفع هرگونه نگرانی که ممکن است بر روابط مشترک ما تأثیر بگذارد، کتمان نمی‌کنیم. ما شخصاً این امر را احساس کرده‌ایم که عامل اطمینان بخش برای ما به شمار می‌آید.
انتهای پیام

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.