ابراهیم کشاورز، مدیر کل تامین اجتماعی فارس
سازمان تامین اجتماعی از نظر تعداد مخاطبان و ذی نفعان و تنوع خدمات ارائه شده، در کشور و حتی در سطح منطقه جزء بزرگ ترین سازمانهای خدمت رسان اجتماعی محسوب می شود که با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، یک سازمان پیشرو در استفاده از فناوری های ICT می باشد. استفاده از فناوری اطلاعات برای سازمان های بزرگ نه یک امکان، بلکه یک ضرورت کارکردی است. در تمام برنامه های بالادستی کشور در مسیر توسعه شاهد الزام ارگان های دولتی به چابک سازی فرآیندها و تقلیل نیروهای شاغل موظف دولت به چشم می خورد. همراستا با این اسناد بالادستی، سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح ۳۰۷۰ جهت توسعه خدمات برخط، اراده خویش را در غیر حضوری نمودن خدمات به نمایش گذاشت. این طرح قطعا سنگ بنای توسعه خدمات و مهیا سازی زیر ساخت های لازم و فرهنگ سازی ارائه و اخذ تعهدات سازمان به صورت برخط خواهد بود. نکته بسیار مهم در تداوم بسط خدمات غیر حضوری تکمیل و تسهیل فرآیند های الکترونیکی شده بوده که باعث میشود مخاطب فارغ از هرگونه تبلیغات و فرهنگ سازی جهت تسریع در اخذ خدمات به صورت خودکار به مبادی ارائه خدمت مراجعه نماید. از طرف دیگر عدم تکمیل فرآیند ارائه سرویس و یا ناقص بودن نحوه ارائه خدمت باعث سردرگمی و ایجاد عدم اعتماد مخاطب به سرویس های حضوری و ایجاد هزینه های سربار سازمانی خواهد گردید.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=87793