×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
دپوی لاستیک به علت نداشتن مشتری/ افزایش قیمت لاستیک ۲۴۰ هزار تومانی تریلی به ۸۲۰ هزار تومان!

به گزارش کیوسک خبر، داوود سعادتی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت عرضه و تولید لاستیک و علت آشفتگی و گرانی در این بازار گفت: در خصوص تولید و توزیع لاستیک مشکلی وجود ندارد، خریدوفروش لاستیک قبلاً سامانه‌ای بوده و قیمت آن با ارز دولتی حساب می‌شد ولی به علت اینکه بازار آزاد، تفاوت قیمت داشت مردم اگر نیاز هم نداشتند بیشتر برای خرید مراجعه می‌کردند تا بتوانند بفروشند و سود کسب کنند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: در تاریخ ۱ دی ۱۳۹۹ با افزایش ارز ۶۰ درصدی کارخانه‌ها برای لاستیک مواجهه شدیم. فکر می‌کنند که مواد اولیه لاستیک را با ارز نیمایی وارد می‌کنیم. وی افزود: در بازار لاستیک آزاد وجود ندارد به علت اینکه لاستیک با ارز نیمایی به فروش می‌رسد مثلاً قبلاً لاستیک تریلی ۲۴۰ هزار تومان بود، ولی هم‌اکنون ۸۲۰ هزار تومان شده و در همه‌جا فراوان است و با کارت ملی و کارت ماشین می‌توانند خرید کنند، ولی در حال حاضر مشتری ندارد و به علت نداشتن مشتری در انبارها دپو می‌شود. سعادتی نزاد بیان کرد: می‌خواهیم مانع زدایی انجام دهیم و یکی از این موانع سامانه فروش است زیرا نمی‌شود تعادل کالایی داشته باشیم به‌عنوان‌مثال شهرستانی که لاستیک مصرف ندارد می‌تواند به تهران که مصرف لاستیک دارد بفروشد و بلعکس ولی این تبادل در حال حاضر گرفته‌شده، چون سامانه مانع این کار است. وی افزود: با سامانه فروش مخالف نیستیم، زیرا برای شفاف‌سازی بسیار مناسب است، ولی آسان‌سازی شود تا واحد صنفی که با سامانه آشنایی ندارد و حتی کاربری ندارد، چون هزینه‌ای در دست ندارد به کاربر بدهد که لاستیک را وارد سامانه کند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: حداقل برای خرده‌فروش‌ها آسان‌سازی کنند تا راحت‌تر لاستیک را از عمده‌فروش خریداری کند و خدماتی را انجام دهند تا حداقل سودی را از خدمات کسب کنند. چون لاستیک سودی ندارد و کارخانه‌هایی که تولید می‌کنند و به فروشنده تحویل می‌دهند فروشنده سود حداقلی دو الی سه درصدی دریافت می‌کند درصورتی‌که برای مالیات ۶ درصد مالیات پرداخت می‌کند و کسب‌وکار رواج ندارد.