×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳

تحلیل وضعیت نماد بانک ملت در بورس حکایت از این دارد که در ۶ ماهه نخست امسال سودآوری شرکت رشد داشته و همچنان به عنوان لیدر بازار سهام نقش ایفا می کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از تجارت‌گردان، بانک ملت با نماد وبملت در یک سال اخیر در بازار سهام نه تنها لیدر گروه بانکی بوده، بلکه در رشد شاخص بورس نیز موثر بوده است. این نماد در شرایط کنونی با پی بر ایی یک توانسته نقش مهمی در جذب نقدینگی در بازار داشته باشد. چراکه در یک سال گذشته به دلیل روند منفی بورس بسیاری از سرمایه گذاران از بازار خارج شده اند. اما نماد وبملت به دلیل اینکه توانسته در یک روند سودآور قرار بگیرد به نوعی این اطمینان را به سهامداران داده است که حفظ سهام این بانک همچنان برای آنها پربازده خواهد بود.

نماد بانک ملت از سال ۹۹ تاکنون حدود ۵۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته انجام داده است. از آنجایی که در سال مالی ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۱۳۷ تومان سود ساخته و تنها ۶ درصد آن به صورت نقدی بین سهامداران تقسیم شده است. در حال حاضر میزان سود انباشته بانک ملت به ۱۴۲۶٫۷ میلیارد تومان رسیده است. به همین دلیل احتمالا در سال جاری یک مرحله دیگر افزایش سرمایه خواهد داشت.

بررسی صورت های مالی سال ۱۴۰۳ بانک ملت نشان می دهد که ۳۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کوتاه مدت و ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بلندمدت داشته است. میزان دارایی های جاری بانک پس از پرداخت ۴۲۹٫۳ میلیارد تومان سود نقدی سهام در ۶ ماهه به ۱۶۲۸ میلیارد تومان رسیده است. دارایی های ثابت مشهود بانک ملت از ۹۹۶٫۷ میلیارد تومان شش ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ به ۱۵۲۳ میلیارد تومان در مدت مشابه سال ۱۴۰۳ رسیده که رشدی ۵۳ درصد رسیده است. همچنین درآمدهای غیرجاری بانک در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۱۹۸۵ میلیارد تومان رسیده که به نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۲ رشدی ۴۸ درصدی ثبت کرده است.

طبق گزارش های ۶ ماهه بانک در سال ۱۴۰۳ هزینه های اداری و عمومی بانک به ۴۸ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تر حدود ۳۷ درصد رشد داشته است. همچنین جمع هزینه های عملیاتی نماد وبملت ۴۸٫۴ میلیارد تومان و سود عملیاتی حدود ۴۸٫۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۶ و ۴۵ درصد افزایش داشته است. همچنین سود عملیات در حال تداوم بانک ملت از ۸٫۶ میلیارد تومان شش ماهه ۱۴۰۲ به ۲۹٫۷ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ رسیده است.

در حال حاضر معاملات بورس در یک روندی متعادل و مثبت قرار گرفته است. به همین دلیل سهامداران به وضعیت بنیادی نمادها توجه می‌کنند. ارزیابی صورت های مالی تلفیقی بانک ملت نشان می دهد که سود خالص بانک ملت حدود ۲۴۴ درصد افزایش داشته است، همین موضوع سیگنالی به معامله گران بازار خواهد بود در شش ماهه دوم نیز روند سودآوری وبملت ادامه خواهد داشت.

از نظر تکنیکال نیز اندیکاتور آر اس آیی وبملت در محدود بالای ۴۰ قرار دارد و مک دی هم حکایت از ادامه ورود پول به این نماد دارد. هرچند حجم معاملات در نتیجه روند منفی بورس کاهش یافته اما تقاضا برای خرید این نماد حکایت از ارزندگی آن دارد. به همین دلیل پیش بینی می شود سهام این شرکت به زودی به سمت مقاومت ۲۲۳ و ۲۵۳ حرکت کند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.