×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گو با رادیو تبیین، از اقدامات پیشگیرانه این شرکت برای عبور از محدودیت های برق خبر داد. به گفته امیرعلی طاهرزاده، این اقدام با ورود فاز نخست نیروگاه دوم چادرملو به شبکه سراسری برق؛ پیش از اوج گیری مصرف، رقم خورد.

کیوسک خبر ـ طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توجه به زیرساخت ها را از عوامل رشد و جهش تولید دانست و اظهار داشت: این نیروگاه در روز ۳۱ خرداد سال جاری با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات سنکرون شد و پیش بینی می شود به زودی فاز دوم آن نیز (با همین ظرفیت تولید برق) وارد شبکه سراسری شود. طاهرزاده ادامه داد: نکته قابل توجه، اجرا شدن پروژه فوق در مدت ۹ ماه است که در راستای بومی سازی و توان ساخت داخلی، راه اندازی شد.

مدیر عامل چادرملو یادآور شد: این نیروگاه بخشی از پروژه واحد دوم نیروگاهی شرکت به ظرفیت تولید ۵۴۶مگاوات است.

طاهرزاده با تاکید بر اینکه این اقدامات با هدف پایداری تامین برق و همچنین جهش تولید صورت گرفته است، افزود: پیش از این مجموعه چادرملو، نیروگاهی به ظرفیت تولید ۵۰۰مگاوات را وارد شبکه سراسری برق کرده بود.

مدیر عامل معدنی و صنعتی چادرملو به برنامه های این شرکت در بهره گیری از انرژی های پاک اشاره کرد و گفت: با توجه به موهبت آفتاب در کشورمان و استان یزد، تا پایان سال آینده ظرفیت تولید برق نیروگاه های خورشیدی چادرملو به ۱۲۰مگاوات خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون یک نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی در اردکان راه اندازی کرده ایم، یادآور شد: سال گذشته پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰مگاواتی در خضرآباد یزد وارد مرحله اجرایی شد.

طاهرزاده تاکید کرد: چادرملو این طرح ها را با هدف صرفه جویی در مصرف گاز و آب و نیز جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای پیاده سازی کرده و این امر نویدبخش پیشگامی مجموعه شرکت در بهره گیری از انرژی پاک است.

طاهرزاده با بیان اینکه امسال جهش تولید را برنامه ریزی کرده ایم، تاکید کرد: در سال جاری “چادرملو” جزو معدود واحدهای بود که نه تنها در تابستان با توقف تولید مواجه نشد که رشد نزدیک به ۱۰درصدی تولید را در سال جهش تولید، به ثبت رساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.