×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
آمادگی ایران برای انتقال تجربیات ورزشی به عمان

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک که به منظور شرکت در سی و نهمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا و نشست هیات اجرایی مجمع به مسقط سفر کرده است، صبح امروز (دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹) با ذی یزن وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که با حضور معاون وزیر در امور ورزش و جوانان عمان و علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان برگزار شد، ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان ضمن خوشآمدگویی به رئیس کمیته ملی  المپیک کشورمان، روابط ۲ کشور را عمیق و با تاریخ و فرهنگ مشترک توصیف کرد و با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در بسیاری از رشته‌های ورزشی و استقبال از توسعه مناسبات ورزشی، اظهار امیدواری کرد ۲ طرف از تجارب و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
وی سیاست‌های کشورش را پس از حضور سلطان هیثم در امتداد سیاست‌های سلطان فقید، سلطان قابوس عنوان و ابراز امیدواری کرد که همکاری ۲ کشور به ویژه در زمینه ورزشی در دوره جدید، به سطح مطلوبی ارتقا یابد.
صالحی امیری نیز ضمن تشکر از  برگزاری این دیدار و تجلیل از شخصیت مرحوم سلطان قابوس و آرزوی سلامتی و موفقیت برای سلطان هیثم، روابط ایران و عمان را در سطحی بسیار خوب توصیف و ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری، آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات ورزشی در همه رشته ها به کشور عمان اعلام کرد.
رییس کمیته ملی المپیک همچنین از وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان دعوت کرد تا در اولین فرصت به کشورمان سفر کند که با استقبال وی روبه‌رو شد. 
همچنین سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به برخورداری ۲ کشور از فرهنگ، تاریخ و تمدن، جایگاه سلطنت عمان را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد و گفت: ۲ کشور ایران و عمان روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند و این امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های ورزشی و فرهنگی به وجود می‌آورد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.