×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
روسیه: به بهبود مناسبات با آمریکا در دولت بایدن خوش‌بین نیستیم

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از شبکه الجزیره، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به داشتن مناسبات خوب با دولت جدید آمریکا چندان خوش بین نیست.
سرگئی ریابکوف روز چهارشنبه، با اشاره تلویحی به سیاست خارجی مخرب آمریکا در دروه ترامپ اعلام کرد دولت دونالد ترامپ میراث سنگینی را برای تیم جو بایدن بر جا می‌گذارد و دولت بعدی باید زمان زیادی صرف پرداختن به آن کند.
معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد: روابط میان مسکو و واشنگتن رو به وخامت پیش می‌رود و ما تصور نمی‌کنیم که این رویکرد از سوی آمریکایی‌ها کنار گذاشته شود. فکر نمی‌کنیم دولت جدید آمریکا آمادگی مناسبات سالم با روسیه را داشته باشد.
ریابکوف  تاکید کرد مسکو تماسی با تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب آمریکا نداشته و قصد اینکار را نیز ندارد.
ترامپ بار‌ها از سوی قانونگذاران و رسانه‌های آمریکا به داشتن گرایش به روس‌ها و بویژه رئیس جمهور این کشور متهم شده است، این در حالیست که رویکرد ضد روسی در گرایش‌های بایدن مشهود است.
دو کشور در موضوعات مختلفی از جمله الحاق کریمه، ادعای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تسلیحات اتمی دچار اختلاف نظر‌های جدی هستند. یادآور می شود وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته دو شخص و شش نهاد روسی را به بهانه دفاع از ناقضان حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
انتهای پیام/
 

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.