×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
بسیاری از خدمات مستمری بگیران تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه می شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری، در جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به میزبانی اداره کل غرب تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی و پشتکار در شورای هماهنگی مطلوب است، بیان داشت: وقتی امر پاسخگویی و خدمت به مردم در میان باشد، بسیاری از قضایا حل خواهد شد.
حیدری ادامه داد: در این روزهای کرونایی، با همراهی و مساعدت همکاران در ارزیابی‌های دستگاه برتر نتیجه خوبی کسب کردیم و باید گفت نیروی با پشتکار و دلسوز از ارکان موفقیت یک اداره و سازمان محسوب می‌شود.
وی گفت: اصول حکمرانی خوب شامل پاسخگویی، شفافیت، پویایی و مشارکت و داشتن برنامه برای آینده بوده که به خوبی در شورای هماهنگی استان تهران نمایان است.
وی به ارائه خدمات غیرحضوری برای تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان در قالب طرح ۳۰۷۰ اشاره کرد و بیان داشت: با غیرحضوری کردن ۱۰۰ درصد ۳۰ خدمت، ۷۰ میلیون بار مراجعه از سازمان تامین اجتماعی کاسته شده و قرار است تا پایان بهمن ماه باقی خدمات رونمایی شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل عمده در اجرا، فرایند برقراری مستمری بازنشستگی بود که باعث ایجاد نارضایتی از فاصله بین زمان بازنشستگی و زمان برقراری مستمری شده بود که تلاش کردیم این مشکل با پیگیری‌ها و بررسی‌های فراوان حل شود.
مدیر کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی در خصوص اقدام مثبت دیگر برای مستمری‌بگیران گفت: در سامانه سی هفتاد، امکان تغییر شماره حساب را به وجود آورده‌ایم که مستمری‌بگیران می‌توانند وارد سامانه شده و شماره حساب بانکی خود را تغییر دهند و مستمری از ماه بعد به آن شماره حساب واریز خواهد شد.
حیدری در توضیح مزیت یکی از خدمات ارائه‌شده طرح ۳۰۷۰ برای مستمری‌بگیران گفت: اگر اداره یا سازمانی خارج از تامین اجتماعی بخواهد از وضعیت مستمری‌بگیری از سازمان تامین اجتماعی اطلاعاتی کسب کند، می‌تواند به صورت غیرحضوری با تعهدنامه‌ها و قراردادهایی که سازمان تامین اجتماعی با سازمان‌های مورد نظر دارد،  طرف قرارداد شده و خدمات به صورت غیرحضوری به آنها ارائه گردد.
حیدری در خصوص خروج کفالت فرزندان اناث نیز گفت: با ارتباطی که با سامانه ثبت‌احوال برقرار شده است، این خدمت کاملا غیرحضوری شده و مراجعات مردم و مستمری‌بگیران را کاهش داده است.
وی افزود: در بهمن ماه نیز از خدمت صددرصد غیرحضوری بازماندگان رونمایی خواهد شد، یعنی اگر فرد بیمه‌شده‌ای فوت کند، اطلاعاتش از طریق ثبت احوال، وارد سیستم سامانه سازمان شده، بحث بیمه‌پردازی آن بررسی می‌شود، اگر شرایط فرد تایید شود، بازماندگان می‌توانند بدون مراجعه حضوری از صفر تا ۱۰۰ خدمات استفاده کنند.
وی در خصوص متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران گفت: طبق بند «ب» ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی، تکلیفی بر این سازمان مترتب شد مبنی بر متناسب‌سازی کردن حقوق مستمری‌بگیران وفق  قوانین موضوعه خودش که در نص صریح این ماده قانونی آمده است. با جلسات متعددی که با کانون‌ها به عنوان نمایندگان بازنشستگان داشتیم که در حدود ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، مقرر شد که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مرداد امسال عملیاتی شود.
وی ادامه داد: از مرداد ماه حقوق مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کردیم. متناسب‌سازی این مرحله یک تفاوت بزرگ با دو مرحله قبل داشت که بیشتر آنها همسان‌سازی بود. در مرداد ماه بر اساس محاسبات آکچوئری و بیمه‌ای و بر اساس دو شاخص بیمه‌پردازی و مدت سابقه حق بیمه بود که متناسب‌سازی انجام شد و هر کسی بر اساس آورده خودش از ترمیم مستمری و به عنوان مکمل مستمری بهره می‌گرفت.

الکترونیکی شدن خدمات رسالت مهم سازمان تامین اجتماعی است

حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل امروز سازمان تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ است، اظهار کرد: طرح سی هفتاد رسالتی مهم است که با توجه به گستره و فضای سازمان به لحاظ افزایش ذینفعان که از مرز ۴۴ میلیون نفر در حال گذر است و در استان نیز به حدود ۴ میلیون نفر رسیده است؛ نیازمند نگاهی ویژه است.
امیری‌گنجه ادامه داد: نمی‌توان با نگاه و روش گذشته نسبت به سازمانی که هر روز در معرض تغییر است، کارهای مثبت انجام داد. 
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه در شرایط کنونی ، سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت عزمی جدی برای کاهش مراجعات ارباب رجوع داشته باشد، افزود: این طرح که برای کاهش حضور ارباب رجوع به شعب و راحتی و تسهیل دسترسی به خدمات حضوری سازمان به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده؛ دو استراتژی را دنبال می‌نماید.
وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های این طرح، بقای سازمان است، افزود: الزامات تاریخی و تجربی تامین اجتماعی حاکی از این است که سازمان برای بقای خود در این برهه که همه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، باید این طرح را اجرائی کند.
وی تاکید کرد: بنابراین استان‌های کشور به اجرای طرح ۳۰۷۰ روی آورده‌اند و ما تصمیم گرفتیم در شورای هماهنگی رفاه این طرح امیدبخش را مطرح نماییم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ انطباق را به عنوان دومین استراتژی این طرح برشمرد و عنوان کرد: این طرح، به معنای اصلاح یک روش یا بازسازی یا نوسازی کردن در درون سازمان‌ها است. تمام سازمان‌ها مانند یک انسان در یک برهه زمانی متولد می‌شوند، رشد می‌کنند و در مقطعی فوت می‌شوند. این تحرک اجتماعی در درون یک سازمان باید انطباق داده شود و در درون خود با توجه به شرایط موجود، بازسازی را انجام دهد. با این اقدامات انجام‌شده می‌توانیم مقبولیت و مشروعیت سازمان تامین اجتماعی را توسعه بخشیم.
امیری‌گنجه به موضوع متناسب‌سازی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان اشاره کرد و افزود: متناسب‌سازی در جایگاه خودش بسیار ویژه است؛ چرا که طی ۱۰ سال اخیر انجام نشده و اجرای آن در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ را باید از اقدامات برجسته سازمان تامین اجتماعی برشمرد.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه از سال ۱۳۲۸ سازمان تامین اجتماعی مستمری‌بگیر دارد، بیان داشت: نظام تامین اجتماعی ایران با این تناسب و با این روند، امید به زندگی در کشور را افزایش داده است. باید گفت این سازمان با این متد و روش همچنان بادوام، مستحکم و پایدار است.
در این جلسه مدیران سازمان‌ها و ادارات تابعه وزارت کار، به توضیح و بررسی عملکردهای سازمان مربوطه خود پرداختند و پیشنهادات خود را برای حل مشکلات در ایام کرونا در خصوص عملکرد بهتر و جلب رضایت مردم مطرح کردند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از زحمات ناهید حیدری، مدیر کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی تقدیر و تشکر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.