رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مهمترین فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات وابسته به آن، گام برداشتن در مسیر احیای زندگی ایرانی و نزدیک کردن آن به حیات طیبه است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز یکشنبه سوم اسفند ۹۹ مراسم رونمایی از سبد اول محصولات خانه نوآوری تبیان با حضور سورنا ستاری معاون علمی فرهنگی رئیسجمهور، حجتالاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی رسانهای کشور در موسسه تبیان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سورنا ستاری به همراه حجتالاسلام و المسلمین محمد قمی لوگوی جدید سایت تبیان را رونمایی کردند. در ادامه از ۶ محصول پلتفرم «همدم، پرسان، کدومو، مرکز یادگیری میم، دستیار اقتصادی هوشمند زندگی و زیست در فضای مجازی» رونمایی شد.
تبیان در تلاش است بازیگر محوری شبکه ملی اطلاعات باشد
کمیل خجسته مدیرعامل موسسه تبیان بهعنوان سخنران اول این مراسم اذعان داشت: این رونمایی و برنامهها محقق نمیشد مگر با زحمات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر ستاری و دیگر بزرگواران که در این تلاشها پشتیبان تبیان بودند.
وی افزود: تبیان یک سازمان فن آورانه اجتماعی است که تلاش میکند در جهانی که روزبهروز در عصر شبکه غرق میشود نقش و محور خود را به بهترین شکل ایفا کند همچنین نگاه فرصت بینانه تبیان تلاش میکند با به خدمت گرفتن فناوریها ارتباطی و هوش مصنوعی، صنایع نرم را ایجاد کند، همچنین علوم انسانی را در نگاه مهندسی ترکیب کرده و با نگاه نوآورانه اجتماعی برای آسیبها و گرههای زندگی و خانواده ایرانی ایدههای و محصولات خلاقانه و نوآورانه تولید کند.
خجسته اضافه کرد: گروه تبیان در تلاش است با ایجاد زیرساخت و خدمات، بازیگر محوری شبکه ملی اطلاعات باشد و سعی دارد تا بهعنوان اکوسیستم زندگی، جای خود را در خانههای ایرانی باز کند. همچنین با ایجاد نگاه خلاقانه «تبینو» که مجموعه نوآوری تبیان است سعی داریم مخاطب ۲۰ میلیون خانواده ایران باشیم لذا تبیان میخواهد در حوزه ایده پردازی سکوی ارتقاء زندگی ایرانی را فراهم کرده و مسائل خانوادهها را حل کند.
احیای خانواده سرزنده و آباد کردن زندگی ایرانی گام مؤثر؛ مسیر پیشرفت است
حجتالاسلاموالمسلمین محمد قمی در ادامه مراسم با اشاره به این موضوع که هر زیستبوم و اقلیمی مسائل مربوط به خود را دارد اذعان داشت: باید توجه کنیم که ملت ما مسائل مختص خودش را دارد و طبیعتاً باید روشهای مبارزه خاص خود را در مواجهه با هجمهها داشته باشیم لذا چارهاندیشی در این عرصهها باید متناسب با فهم بهتر مسائل زیستمحیطی خودمان انجام شود.
وی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد هجمههای واردشده از طریق دشمنان بشریت به کیان خانواده اظهار داشت: برای مقابله با هجمهها ما به دنبال روش بومی و اختصاصی متناسب با زیستبوم خود هستیم و فعالیتهای تبیان در این مسیر با تولید محصولات خلاقانه و نوآورانه، مزیت مهمی به شمار میروند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اتفاقات مهم و بزرگی توسط نخبگان این مرزوبوم در مسیر پیشرفتی که الگویی بومی در رگههای آن تنیده، رقم خورده است، تصریح کرد: باید روایت نوآوری و پیشرفت به بهترین شکل برای مردم تبیین شود و در این زمینه نباید کوتاهی کرد و رسانهها نیز باید پیشرفتها را به بهترین شکل روایت کنند.
وی افزود: مهمترین فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات وابسته به آن، گام برداشتن در مسیر احیای زندگی ایرانی و نزدیک کردن آن به حیات طیبه است و در این مسیر نباید به توصیه کردن بسنده کرد و باید با از دستگیری مردم جامعه زمینه به کمال رسیدن را فراهم ساخت همچنین باید به این نکته توجه ویژه داشت که مبانی معرفتی در سامان دادن سبک زندگی دخیل هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید برای سبک زندگی اسلامی ایرانی که نماد استقلال ملت ما محسوب میشود جهاد مهم همهجانبه و هوشمندانه را پیش گیریم و در این عرصه رهبری اذعان داشتند چشم امید من به جوانان است.
به گفته وی، احیای خانواده سرزنده و آباد کردن زندگی ایرانی و نزدیک کردن آن به حیات طیبه، گام مؤثر؛ مسیر پیشرفت است و این جانمایه پیشرفت حقیقی زندگی ما به شمار میرود.
سازمان تبلیغات اسلامی از عناصر اصلی اجراء فعالیتهای فرهنگی به شمار میرود
در پایان نیز سورنا ستاری «معاون علمی فناوری ریاست جمهوری» در این مراسم با تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی و همهکسانی که توجه جدی به نگاه رو به توسعه دارند گفت: ما همواره شاهد هزینههای زیادی در حوزه آموزش در کشور هستیم اما چرا مردم تاثیراین آموزشها را در زندگی خودشان نمیبینند؟ این در حالی است که ما باید نگاه عمیقتری به این مسائل داشته باشیم.
وی افزود: ما بیشترین تعداد مقالات علمی در دنیا را داریم بهطوریکه رتبه ۱۵ را در اختیارداریم اما چرا این مفاهیم و علوم در زندگی مردم پیادهسازی نمیشود؟
ستاری اضافه کرد: ما باید روشهایی را پیدا کنیم تا قدرت علوم انسانی بتواند فرهنگ غنی اسلامی را در زندگی روزمره محقق سازند و البته راه آن؛ توسعه چنین پلتفرمهایی است که موسسه تبیان به آن همت گمارده است.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور بابیان اینکه ما نهمین زبان اینترنت در جهان هستیم و تعداد صفحههای فارسی در اینترنت چندین برابر صفحههای عربی است و این حجم از صفحات؛ نشان از قدرت کشور و قدرت زبان فارسی است ابراز داشت: ما هرچقدر پلتفرمها را توسعه دهیم بهمثابه آن است که قدرت نفوذ فرهنگی خودمان را در دنیا گسترش دادیم و اگر به محصولات و در قالب پلتفرمهای مناسبی دست پیدا کنیم شاهد اتفاقات خوبی در کشور خواهیم بود و خوشحالیم که سازمان تبلیغات اسلامی بهعنوان پلتفرمهای اصلی، نگاه رو به جلویی در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد دانشجویان کشور در حوزه علوم انسانی تدریس میکنند و خالق نوآوریهایی در حوزه خودشان هستند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز میتواند بهعنوان زیرساخت در جهت جذب آنان تلاش کند.
به گفته وی، درحالیکه از سوی جوانان تحقیقات خوبی در زمینههای مختلف شکل میگیرد اما باید شرکتهایی هم در کنار آنان حضورداشته باشند تا بتوانند این تحقیقات را تجاریسازی کنند و اینجاست که قدرت کشور خودش را نشان میدهد.
معاون علمی فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکل ما این است که همیشه نوآوریها را در کشور سرکوب میکنیم و به شکل ساختاری با آن میجنگیم درحالیکه ما باید پشت این نوآوریهای جوانان بایستیم چراکه این نوآوریها قابل تعطیل شدن نیستند و این کار بهمنزله مبارزه با بخش اقتصاد نفتی محسوب میشود.
وی در پایان اضافه کرد: ما بهحکم وظیفه در خدمت جوانان و فعالیتهای نوآورانه آنان هستیم و باید از جوانان راسخ در حوزه علم و فناوری حمایت کنیم چراکه این جوانان میتوانند «اشتغال» ایجاد کنند و «فرهنگ» کشور را توسعه دهند.
براساس این گزارش، در پایان دو تفاهمنامه همکاری به امضای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رسید.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=70404