به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، برخلاف بسیاری از صنایع، بیمه زندگی یک کسبوکار با محصولات و خدمات بلندمدت است که اندازهگیری سودآوری آن بدون نگاه بلندمدت صورت نمیگیرد. بیمههای زندگی بر معیارهای سودآوری متعدد، شامل طیف وسیعی از حسابهای حسابداری استاندارد و معیارهای مرتبط متکی هستند که در مفاهیم تنزیل جریانات نقدی آتی، حسابهای درگیر، تضمین هزینهها و اختیارات نهفته مورد استفاده قرار میگیرند. با وجود اینکه شرکتهای بیمه در حال توسعه و ترویج شاخص عملکرد خود برای تکمیل گزارشگری مالی سنتی هستند اما مرز باریکی میان فراهم نمودن اطلاعات ارزشمند و سردرگمی سرمایهگذاران با شاخصهای سودآوری متغیر وجود دارد و صنعت بیمه نیازمند ترویج مفاهیمی هماهنگ در این خصوص است به نحوی که سرمایهگذاران و مدیریت ارشد در هنگام ارزیابی سودآوری شرکتهای بیمه، از یک دریچه به موضوع نگاه کنند.
بر این اساس، شصتمین شماره دوماهنامه گزارش موردی، به درک سودآوری در بیمههای زندگی اختصاص یافته و در آن ضمن بررسی وضعیت کنونی بیمه زندگی و روندهای تاریخی سودآوری بیمه، به شاخصهای ارزیابی عملکرد و محاسبه سودآوری بیمه زندگی پرداخته شده است.
علاقهمندان به مشاهده و دریافت این شماره از گزارش موردی میتوانند به نشانی http://lib.irc.ac.ir/302/-/document_library_display/3fKM/view/ مراجعه فرمایند.