×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
ارتباط مدیریت ضعیف و افزایش ۳۰۰ درصدی خطر افسردگی کارکنان

به گزارش کیوسک خبر به نقل از دیلی میل، نتایج یک مطالعه یک ساله در استرالیا نشان داد شرکت‌هایی که نمی‌توانند سلامت روان کارکنان خود را در اولویت قرار دهند، میزان افسردگی کارکنان آنها ۳۰۰ درصد بیشتر است.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، جو ایمنی روانی اجتماعی (PSC) را که به سیاست‌ها، روش‌ها و شیوه‌های حفاظت از سلامت روان و ایمنی کارکنان اشاره دارد، تجزیه و تحلیل کردند.

این تیم تحقیق پی برد در محل کارهایی که کار سخت کارکنان را نمی‌پذیرند و تقاضاهای غیرمعقولی از کارگران دارند، کارکنان با ریسک بالاتر ابتلاء به افسردگی مواجه هستند.

همچنین مشخص شد مردان احتمالاً افسرده‌تر می‌شوند زیرا در بیشتر محیط‌های کاری، سلامت روانشناختی آنها نادیده گرفته می‌شود.

به گفته محققان، حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند و هیچ نشانه‌ای از سقوط این آمار وجود ندارد، از این‌رو در حال حاضر توجه بیشتری به محیط‌های کاری با عملکرد نامناسب که می‌تواند در بروز این مشکل نقش داشته باشند، صورت گرفته است.

اگرچه افسردگی قابل درمان است اما تنها ۳۶.۹ درصد از افراد تحت درمان قرار می‌گیرند.

با این حال، افسردگی اصلی ترین علت ناتوانی در سراسر جهان است و تقریباً ۷۵ درصد از افراد در کشورهای در حال توسعه با اختلالات روانی که درمان نشده‌اند وجود دارند و سالانه حداقل یک میلیون نفر جان خود را به این دلیل از دست می‌دهند.

مطالعات قبلی نشان داده است که ساعات طولانی کار در بروز خطر بیماری‌های قلبی عروقی نقش دارد، اما محققان استرالیایی خواستند ببینند که آیا یک محیط کار باعث افسردگی می‌شود یا نه.

و آنها دریافتند که مدیریت ضعیف، عامل اصلی بروز افسردگی است.