مطلب علمی با عنوان «کاربرد مسئولانه از دادهها در عصر دیجیتال: انتظارات مشتریان و پاسخ بیمهگران»، در بخش بینشهای تازه پایگاه خبری تازههای بیمه ایران و جهان منتشر شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، بر پایه یافتههای پژوهش انجمن ژنو، پنج پیشنهاد کلیدی برای تضمین کاربرد مسئولانه دادهها در بیمه و نیز همسویی بهتر با انتظارات مشتری ارائه شده است. در رویهها، دستورالعملها و مقررات مرتبط با بیمه، بیمهگران، بیمهگذاران و تنظیمکنندگان مقررات باید بین جمعآوری دادهها و کاربرد دادهها تفاوت قائل شوند. جمعآوری هرچهبیشتر دادهها برای آزمون ریسک سوگیری یا تبعیض مورد نیاز است. بیمهگران باید پیش از راهاندازی نرمافزارها و الگوهای جدید دادهها، کاربرد مسئولانه دادهها و حفاظهای مرتبط با آنها را تعریف و اجرا نمایند. علیرغم ناهمگنی نمونهها و کاربردها و به منظور تضمین نتایج مشخص و منصفانه، باید یک رویه منعطف و مبتنی بر اصول اجرا شود و تمامی ذینفعان حاضر در زنجیره ارزش باید هماهنگ باشند. درحالیکه خروجی تمامی موارد، نتایج منصفانه است، اما این رویه میتواند متغیر باشد. بنابراین، اصول باید متمرکز بر نتیجه باشد تا سازوکارهای پشت آن.
علاوه بر این بیمهگران باید با هدف کاربرد مسئولانه از دادهها، بر پایه امنیت دادهها، کاربرد قوی از دادهها، نتایج منطقی الگو، رویهها و الگوهای مشخصِ تصمیم و ارتباطات شفاف و فعالانه، چارچوبی کلنگرانه را اجرا نمایند. به منظور درک فهم اجتماعی از انصاف، تنظیمکنندگان مقررات و بیمهگران باید گفتگویی با ذینفعان بیرونی داشته باشند. این امر میتواند از طریق پنل مستقل مشتریان یا از طریق یک کمیته حاکمیتی شامل ذینفعان داخلی و بیرونی برای مثال رسانهها، اثرگذاران بر مشتری و شرکای کانال توزیع انجام شود.
برای مطالعه متن کامل خبر به پایگاه خبری تازههای بیمه ایران و جهان وبسایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5476/news/view/17671/5589/Staging/ مراجعه نمایید.